کانون رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه شایسته تقدیر در رواق ترنج
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۲۳۳۹
دورائی گفت: کانون رقیه خاتون(س) روستای استخربیجار آستانه اشرفیه با کسب هزار و ۱۲۰ امتیاز شایسته تقدیر در رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» معرفی شد.
«فاطمه دورائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) آستانه اشرفیه از کانونهای فعال و برتر گیلان است اظهارداشت: این کانون سال گذشته در طرح ملی ایران قوی توانست در بخش رابطین با میانگین بیش از ۱۱ هزار امتیاز به جمع برترینهای کشوری راه پیدا کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر کانون فرهنگی هنری رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخر بیجار آستانه با بیان اینکه این کانون در رواق ترنج نیز شایسته تقدیر شد افزود: رواق ترنج یکی از ۱۲ رواق طرح ملی ایران قوی بود که با هدف افزایش تولید محصولات فرهنگی، هنری و دینی به همت بچههای مساجد کشور، کشف استعدادها و حمایت بیش از پیش از هنرمندان مسجد محور بهویژه در حوزه هنرهای تجسمی، غنیسازی اوقات فراغت اعضای کانونهای مساجد، آموزش و آگاهیبخشی به آحاد جامعه بهویژه جوانان مؤمن و توانمند برای مشارکت در فرهنگسازی جهش تولید در کشور اجرا شد.
وی با اعلام اینکه این رواق در هفت رشته کاریکاتور، نقاشی، خوشنویسی، گرافیک رایانهای، طراحی دستی، عکاسی و صنایع دستی اجرا شد اظهارداشت: کانون رقیه خاتون در رشتههای قالیبافی، عروسک دوزی، گرافیک رایانهای، خیاطی و نقاشی آثاری را ارسال کرد و در مجموع توانست هزار و ۱۲۰ امتیاز کسب کند که شایسته تقدیر در این رواق شد.
دورائی با بیان اینکه خود دارای مدرک قالیبافی و عروسک دوزی بوده و ۶ هنرجو در این رشته آموزش داده است تصریح کرد: «شقایق خالق پرست چوریه» در بخش گرافیک رایانهای فعال بوده و در کارهای گرافیکی و تولیدات چند رسانهای کانون همراهمان است.
وی «سکینه مسیب نژاد» دارای مدرک اپراتوری مقدماتی رایانه، « فاطمه حقی نشرودکلی» و «فرزانه خالق پرست» در رشته خیاطی، «فرشته حسینی» در رشته نقاشی و «فاطمه حیدرزاده» و «امیررضا استواری» در رشته نویسندگی را از هنرمندان کانون رقیه خاتون(س) و فعال در رواق ترنج معرفی کرد.
پایان پیام/84منبع: شبستان
کلیدواژه: کانون رقیه خاتون س طرح ملی ایران قوی کانون های مساجد گیلان کانون رقیه خاتون شایسته تقدیر رواق ترنج رقیه خاتون س
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازیآرا رسید/ معرفی ظرفیتهای خوب بازیهای رایانهای به سبد خانوار
حجتالاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازیآرا گفت: بازیهای رایانهای رسانههای بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانههای دیگر دارند را دارا هستند. این بازیها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازیهایی وجود دارند که میتوانند تاریخ را روایت کنند و پیامهای مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازیهایی هستند که درمانگر انسانها هستند و به لحاظ ظرفیتهای انتقال پیام از رسانههای دیگر کم ندارند.
وی افزود:رویداد بازیآرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتواهای ایرانی، اسلامی بازیها را طراحی کرده و از دغدغه خانوادهها ور این زمینه بکاهیم.
عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازیآرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کردهاند.
وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محورهای مختلف رویداد نشان میدهد که ظرفیت بازیسازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازیهای رایانهای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است.
دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشتهاند که در این جلسات تجربیات تیمهای مختلف به یکدیگر منتقل شد.
وی بیان کرد: تیمهایی از استانهای مختلف کشور در رویداد بازیآرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازیسازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازیآرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیتهای خوبی برای ورود بازیهای رایانهای به سبد خانوار را ایجاد کند.
حاجیهاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بیسابقهای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسلکشی شده و طی ماههای اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت میکنند.
وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولتها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودککش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.
وی عنوان کرد: تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانهای و سلبریتیها و بازیسازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر میکنند.
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزشهای رسانهای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازیآرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایهگذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند.
حاجیهاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغههای زیادی در حوزه محتوا و بازیها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازیآرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازیسازی کشور به موضوع غزه است.
گفتنی است نخستین دوره رویداد بازیآرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازیآرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.
آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها